Beskidy Ultra - Trail®

BUT 130 - 6 pkt do UTMB

132km ↗7.070m ↘7.070m Limit czasowy - 29h

W tym roku, przychylając się do Waszych próśb, znieśliśmy obowiązek wykazania się przebiegnięciem górskiej setki dla Zawodników zgłaszających się do biegu BUT 130.

Nie oznacza to, że trasa jest łatwiejsza - bo nie jest ;)

ale może to być Wasza pierwsza setka ze sporym hakiem!

Szczegółowy Opis Trasy  BUT 130

1. Deptakiem w Szczyrku obok Żylicy biegniemy ok. 500m po czym skręcamy w prawo na ul. Beskidzką.  Na ul. Beskidzkiej w lewo do góry - w prawo – ul. Górska, szlak NIEBIESKI
  2.  Następnie w prawo, ul. Wrzosowa szlak NIEBIESKI
  3. Po lewej mijamy Sanktuarium MB Szczyrkowskiej – i dalej szlakiem NIEBIESKIM do Siodła pod Klimczokiem
  4. Na Siodle w prawo - szlak CZERWONY
  5. Mijamy schronisko po lewej i nadal biegniemy CZERWONYM aż do Bystrej Krakowskiej. W Bystrej Krakowskiej ul. Świerkową wybiegamy w lewo na ul. Klimczoka. Biegniemy w prawo na Juliana Fałata - przekraczamy ją (zgodnie z przepisami ruchu drogowego) i nadal szlakiem CZERWONYM wbiegamy na ul. Jagodową i Beskidzką – tu już widać punkt odżywczy
  6. Kontynuujemy bieg CZERWONYM szlakiem do góry na RÓWNIĘ
  7. Na Równi w lewo szlakiem NIEBIESKIM do schroniska na Koziej Górze
  8. Z Koziej Góry biegniemy ŻÓŁTYM szlakiem do Kołowrotu
  9. Następnie szlakiem ŻÓŁTYMi oznaczeniami (czasami poza szlakiem) wybiegami tuż pod kolejką na SZYNDZIELNI (tam możliwy PKT kontrolny)
  10. Obok kolejki skręcamy w prawo na szlak ZIELONY i zbiegamy nim prawie do schroniska na Dębowcu.
  11. Ze schroniska na Dębowcu zgodnie z oznaczeniami (brak szlaku) biegniemy tzw „szlakiem konnym” w lewo (stojąc przodem do pkt odżywczego) na dół.
  12. Po około 3km – nadal zgodnie z oznaczeniami skręcamy ostro w lewo w górę i biegniemy na CYBERNIOK – przy nim lub za nim będzie pkt kontrolny!!.
  13. Przez przełęcz Dylówki zbiegamy na dół do Doliny Wapienicy i tam szlakiem NIEBIESKIM przez Kopany, Palenicę i Przykrą dobiegamy do schroniska na Błatniej.
  14. Z Błatniej szlakiem ZIELONYM zbiegamy w kierunku Brennej i 3/4 długości skręcamy na szlak CZARNY.
  15. W Brennej wybiegamy obok Urzędu Gminy i przekraczając ul Wyzwolenia (zgodnie z przepisami) biegniemy do Amfiteatru gdzie znajdziemy trzeci punkt odżywczy.
  16. Mijając Amfiteatr skręcamy w prawo i biegniemy wzdłuż rzeki aż do ZIELONEGO szlaku – nim biegniemy na szczyt Równicy.
  17. Na Równicy tuż przed schroniskiem  skręcamy w prawo i szlakiem CZERWONYM zbiegamy do Ustronia.
  18. W Ustroniu biegniemy ulicą Źródlaną, Leczniczą, Uboczną, Leczniczą, w lewo na Sanatoryjną , w prawo w Gościradowiec i z niej w lewo w Nadbrzeżną i tu punkt odżywczy. Dalej Nadbrzeżną aż do mostku i przez niego na Parkową i dalej nią aż do Hutniczej , tam widać zbiornik i między nim a budynkiem aż do ul. Partyzantów. Nią cały czas prosto aż do ul. Myśliwskiej .
  19. Następnie ŻÓŁTYM szlakiem (tu punkt odżywczy) na Czantorię Małą a tam szlakiem CZARNYM na Wielką Czantorię (przed nią świetne czeskie schronisko z pysznym tanim piwem). Stamtąd szlakiem CZERWONYM przez Przełęcz Beskidek, Soszów Mały, Soszów Wielki, Cieślar, Stożek Mały.
  20. Ze Stożka Małego zbiegamy w lewo ok 1 km ŻÓŁTYM a następnie w prawo szlakiem NIEBIESKIM . Przy torach skręcamy w prawo w ul. Juliana Ochorowicza (pkt. odżywczy)  i biegniemy nią aż do ul.1 Maja gdzie skręcamy w prawo i zaraz w lewo w Groniczek. Po chwili za oznaczeniami zbiegamy z ul. Groniczek i na mostek na Wiśle.  Za nim - w lewo, w ul. Wyzwolenia, w prawo w Gimnazjalną , w prawo w 11 Listopada i w końcu znajdziemy się na ŻÓŁTYM szlaku i nim wbiegamy aż na Trzy Kopce Wiślańskie. Tam nadal podążając ŻÓŁTYM ok 5km dobiegamy do przełęczy Salmopol.
  21. Z Salmopola szlakiem CZERWONYM biegniemy na Malinów i na Malinowską Skałę.
  22. Na Malinowskiej skręcamy w prawo na szlak ZIELONY, którym przez Zielony Kopiec i Gawlasi dobiegamy na Magurkę Wiślańską.
  23. Na Magurce kierujemy się CZERWONYM szlakiem na Baranią Górę. Tu zatrzymujemy się chwilę, podziwiamy widoki i meldujemy się na punkcie kontrolnym
  24. Zbiegając z Baraniej Góry kierujemy się oznaczeniami aż do Wierchu Wisełka i tam w lewo za oznaczeniami ( czarny szlak jest słabo widoczny) zbiegamy aż do trawersów (szerokich szutrowych tras) i skręcając w lewo zbiegamy do Węgierskiej Górki.
  25. Dobiegamy do drogi asfaltowej którą biegniemy aż do szlaku ZIELONEGO. Nim przez Czerwieńską Grapę dobiegamy do ulicy Turystycznej z której przed mostkiem skręcamy w lewo na Trakt Cesarski. Biegniemy nim aż do punktu widokowego – szlak CZERWONY (po prawej stronie), przy którym zbiegamy na dół, przekraczamy mostek i widać już punkt odżywczy.
  26. Z punktu odżywczego wracamy przez punkt widokowy na szlak CZERWONY i biegniemy w kierunku na Glinne a następnie Magurkę Radziechowską. Na niej skręcamy w prawo na szlak ZIELONY w kierunku na Murońkę i Ostre.
  27. Za Murońką zbiegamy za oznaczeniami z zielonego szlaku na Halę Ostre i z niej ostrym zbiegiem trafiamy do Ostrego gdzie na głównej drodze skręcamy w lewo w kierunku hotelu ZIMNIK.
  28. Przy hotelu skręcamy w lewo na szlak NIEBIESKI wiodący na Skrzyczne. Wbiegamy na Skrzyczne prosto na stok i nim zbiegamy w dół ok 400m i skręcamy w prawo na ZIELONY.
  29. Biegniemy nim ok 600 m i odbijamy w prawo za oznaczeniami. Po ok 1,5 km zbiegu odbijamy w lewo i biegniemy piekną zalesioną , miekką scieżką aż dobiegamy do zabudowań i tam znów prosto na miękką leśną ścieżkę, przez strumień i do góry na asfalt.
  30. Na nim w prawo i po ok 150 m z asfaltu w lewo i ostro do góry. Znowu za oznaczeniami pod górę ok 700 m i na szczycie za oznaczeniami w zbieg.
  31. Na dole w prawo i ok 2 km ścieżkami pod Skalitem.
  32. Nadal podążając za oznaczeniami dobiegamy do Przełęczy Siodło.
  33. Po Siodle kierujemy się na Skalite i trasą w lewo na dół zgodnie z oznaczeniami (nadal trasa biegowa) dobiegamy do domostw i w dół drogą pokrytą płytami do mostka na Żylicy.
  34. Za mostkiem skręcamy w PRAWO i widać już Skocznię a przed nią Amfiteatr w Szczyrku.

Jesteś na Mecie - GRATULACJE!!!

Poniżej pliki do pobrania:

NEWSLETTER

Zapisz się, a będziesz otrzymywać najnowsze informacje o nowych zawodach i wynikach oraz najnowsze aktualności